Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Częstochowie

Switch to desktop Register Login

DZIAŁ LEGALIZACJI RIPH W CZĘSTOCHOWIE - INFORMACJA

Szanowni Państwo,

informujemy, iż w poniedziałek 23 września 2019 r. Dział Legalizacji RIPH w Częstochowie będzie czynny do godz. 11.00.  

                                     Za utrudnienia przepraszamy.

                                                                              Biuro RIPH w Częstochowie

Poprawiono: piątek, 20, wrzesień 2019 09:51

Odsłony: 26

SZKOLENIE- ZMIANY W PODATKACH VAT I CIT

Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu "Najważniejsze zmiany w podatkach dochodowych oraz VAT, które weszły w życie w 2019r. oraz planowane zmiany od 2020r."

Szkolenie odbędzie się 08.10.2019r. w godz 9:00 - 15:15 w sali szkoleniowej POLONTEX przy
ul. Rejtana 24 w Częstochowie (wejście brama nr 1)

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego do dnia 01.10.2019 na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz uiszczenie opłaty za udział.

 

Koszt udziału w szkoleniu :

Pozostali uczestniczy: 150zł +VAT (184,50zł)
Członkowie RIPH w Częstochowie: 90zł +VAT (110,70zł)

 

 

www.riph.czest.pl/images/dokumenty/FORMULARZ-VAT2019.doc

www.riph.czest.pl/images/dokumenty/Program_szkolenia.pdf

 

 

Poprawiono: czwartek, 19, wrzesień 2019 15:34

Odsłony: 43

III JURAJSKI KONGRES GOSPODARCZY - XIX GALA KONKURSU JURAJSKI PRODUKT ROKU

 

Konkurs "Jurajski Produkt Roku" to szansa na prezentację dorobku i osiągnięć firm. Okazja do promocji produktów i usług, charakteryzujących się wysoką estetyką, nowoczesnością, innowacją oraz wysoką jakością. Jak również wyjątkowa okazja do wymiany poglądów i nawiązania nowych kontaktów biznesowych.

A kto w tym roku otrzyma tę wyjątkową statuetkę Jurajski Produkt Roku? Przekonamy się już niebawem… 

Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Częstochowie we współpracy z Urzędem Miasta Częstochowy, Wojewódzkim Urzędem Pracy w Katowicach oraz samorządami terytorialnymi z powiatów częstochowskiego, myszkowskiego, kłobuckiego, lublinieckiego i zawierciańskiego organizuje III Jurajski Kongres Gospodarczy, który odbędzie się w dniach 23 - 24 października 2019 roku w Hotelu SCOUT w Częstochowie. Idea, która przyświeca trzeciej edycji Kongresu jest współpraca na płaszczyźnie BIZNES-UCZELNIE-SAMORZĄD oraz stworzenie klimatu partnerstwa i szans dla lokalnych firm. Tematyka Kongresu będzie poświęcona rynkowi pracy w Częstochowie i województwie, odpowiedzialności biznesu i równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy.

W ramach III Jurajskiego Kongresu Gospodarczego w dniu 23 października 2019 r. odbędzie się finałowa, uroczysta Gala podsumowująca XIX edycję Konkursu „Jurajski Produkt Roku”, której organizatorem jest Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Częstochowie. Ideą Konkursu jest stworzenie przedsiębiorcom z regionu możliwości promocji swoich wyjątkowych produktów i usług wyróżniających się wysoką jakością, niepowtarzalnością, jak również wiarygodnością. „Jurajski Produkt Roku” upowszechnia zasady rzetelnego prowadzenia działalności gospodarczej, wspiera i promuje lokalną przedsiębiorczość i inicjatywy gospodarcze. 

 

 

GALĘ UŚWIETNI WYSTĘP ZESPOŁU

"CHŁOPCY Z PLACU BRONI"

  

 

PATRONATEM MEDIALNYM OBJĘLI:

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Udział w Konkursie pomaga w rozwoju przedsiębiorczości oraz sprzyja wzrostowi konkurencyjności. Konkurs od wielu lat cieszy się zasłużoną renomą w regionie, i jest szeroko nagłaśniany w mediach regionalnych oraz prasie o zasięgu krajowym. Udział w Konkursie to również wyjątkowa okazja do wymiany poglądów, nawiązania nowych kontaktów biznesowych i budowania pozycji swojej firmy wśród potencjalnych nabywców.

 

Jury Konkursu przyzna nagrody w dziesięciu kategoriach. Zgłoszenia produktów i usług można lokować w następujących kategoriach:

* E-technologie, innowacje, e-usługi
* Produkt bądź usługa budowlana
* Produkt przemysłowy
* Produkt rolno-spożywczy
* Produkt w dziedzinie ekologii, ochrony środowiska, odnawialnych źródeł energii
* Usługa
* Produkt inny
* Społeczna Odpowiedzialność Biznesu – Etyka w Biznesie
* Produkt inny (projekty indywidualne, rękodzielnictwo) 
* Najlepsza Firma Rodzinna 
* Najlepszy Samorząd Terytorialny Roku 
* Młodzi Innowacyjni i Przedsiębiorczy 

Tradycyjnie zostaną wręczone wyróżnienia dla jednostek samorządu terytorialnego oraz dla osób/instytucji, które przyczyniły się do rozwoju gospodarczego regionu i wzrostu przedsiębiorczości. 

Nowością, którą wprowadziliśmy w tegorocznej edycji Konkursu jest kategoria „Młodzi Innowacyjni i Przedsiębiorczy”, która ma na celu wyróżnienie młodych, zdolnych ludzi (uczniów/studentów) za ich aktywność i osiągnięcia, przez co umożliwimy im nawiązanie kontaktów z przedsiębiorcami, zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności ułatwiających realizację planów zawodowych. Po raz pierwszy zostaną przyznane wyróżnienia dla osób zasłużonych dla promocji i rozwoju sportu i rekreacji w regionie. Nagroda ma na celu propagowanie lokalnych autorytetów, zaangażowanych w działalność miasta/gminy na rzecz infrastruktury sportowo-rekreacyjnej i sportu powszechnego.

 

 

REGULAMIN KONKURSU ORAZ DOKUMENTY ZGŁOSZENIOWE DOSTĘPNE PONIŻEJ. 

Najlepszy Samorząd Terytorialny Roku 2019

Najlepsza Firma Rodzinna 2019

Wyróżnienia:

Wyróżnienie dla osoby/instytucji zasłużonej dla promocji i rozwoju gospodarczego regionu 2019

Wyróżnienie dla osoby zasłużonej dla promocji i rozwoju sportu i rekreacji 2019 

 NA ZGŁOSZENIA PRODUKTÓW I USŁUG CZEKAMY DO 16 WRZEŚNIA 2019 R. 

Poprawiono: środa, 18, wrzesień 2019 11:02

Odsłony: 628

SPOTKANIE INFORMACYJNE DOT. REALIZACJI I ROZLICZEŃ DOTACJI ZE ŚLĄSKIEGO CENTRUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W CHORZOWIE

 

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Częstochowie prowadzony przez Agencję Rozwoju Regionalnego w Częstochowie zaprasza na spotkanie informacyjne pt. „Realizacja i rozliczanie projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich na lata 2014-2020 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2014-2020 dla przedsiębiorców” w Częstochowie.

Na spotkanie zapraszamy przedsiębiorców realizujących projekty w ramach RPO WSL 2014-2020 (tj. działań: 1.2., 3.2. oraz 3.3) oraz planujących pozyskanie dofinansowania na innowacje i rozwój.

W spotkaniu wezmą udział pracownicy Śląskiego Centrum Przedsiębiorczości w Chorzowie – instytucji wdrażającej działania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2014-2020 dla  mikro, małych i średnich przedsiębiorstw realizujących projekty na terenie województwa śląskiego.

 Organizator:

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Częstochowie i Śląskie Centrum Przedsiębiorczości w Chorzowie.

Tematyka spotkania:

  • Obowiązki wynikające z umowy o dofinansowanie,
  • Wniosek o płatność,
  • Kontrola projektu,
  • Najczęściej popełniane błędy w realizacji projektu,
  • Omówienie najbliższych naborów dla przedsiębiorców w ramach RPO WSL, PO IR, innych możliwości dofinansowania rozwoju firm,
  • Indywidualne konsultacje.

Termin i miejsce spotkania: 
Termin spotkania: 24 września 2019 r.  
Rejestracja w godzinach: 9.45-10.00.
Godz. spotkania: 10.00 – 14.00.
Miejsce: Częstochowski Park Przemysłowo-Technologiczny, ul. Wały Dwernickiego 117/121; sala nr 1.

Zasady rekrutacji:
Osoby zainteresowane udziałem prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przesłanie go na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Warunkiem uczestnictwa będzie otrzymanie potwierdzenia drogą e-mail. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc o udziale w spotkaniu decydować będzie kolejność zgłoszeń. Jeżeli ze względu na niepełnosprawność i/lub stan zdrowia potrzebują Państwo szczególnych udogodnień, to prosimy o kontakt.

www.riph.czest.pl/images/ARR-24.09-FORMULARZ.doc

Kontakt: Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Częstochowie, tel.: 34/3605687, 34/3245075; email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Serdecznie zapraszamy!

 

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Częstochowie

Al. Najświętszej Maryi Panny 24 lok. 1, 42-202 Częstochowa

Tel. 34/324 50 75, 34/360 56 87,

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.funduszeeuropejskie.gov.pl/punkty

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Częstochowie jest czynny w dni robocze: w poniedziałki w godz. 7:00-17:00 oraz od wtorku do piątku w godz. 7:30-15:30.

Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A.  

Al. Najświętszej Maryi Panny 24 lok. 8

42-202 Częstochowa

tel. 34 360-56-88

 

Poprawiono: środa, 18, wrzesień 2019 10:18

Odsłony: 70

STUDIA MBA-ZARZĄDZANIE W AGROBIZNESIE JUŻ W CZĘSTOCHOWIE

Drodzy Państwo w związku z dynamicznym rozwojem oddziałów dydaktycznych Collegium Humanum – Szkoły Głównej Menedżerskiej z siedzibą w Warszawie, pragnę poinformować, iż Uczelnia otwiera oddział również w Częstochowie.

W chwili obecnej przewidujemy uruchomienie jeszcze w tym roku:

  • Zarządzanie w Agrobiznesie MBA
  • Doctor of Business Administration – kolejny, a zarazem najwyższy poziom, kształcenia podyplomowego w biznesie. Jest zwieńczeniem kształcenia w zakresie kompetencji menedżerskich.


Studia Zarządzanie w Agrobiznesie MBA uprawniają między innymi do:

 

  • Zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa (każdy profil – art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. – o zasadach zarządzania mieniem państwowym, Dz.U. z 2018, poz. 1182) – niezależnie od branży!
  • Studia  podyplomowe są prowadzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju  Wsi z dnia 17 stycznia 2012 roku w sprawie kwalifikacji rolniczych posiadanych przez osoby wykonujące działalność rolniczą oraz Ustawą  z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
  • Świadectwo ukończenia naszych studiów podyplomowych jest dowodem potwierdzającym posiadanie kwalifikacji rolniczych, o których mowa w art. 6 ust. 2 pkt. 2 lit. c Ustawy a dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (z późń. zm).

Studia trwają dwa semestry, spotkania będą odbywały się raz w miesiącu (sobota, niedziela) – 10 zjazdów. 

Koszt całkowity studiów to 9500 zł + opłata wpisowa 500 zł (do 30 września opłata wpisowa nie jest naliczana)

Zakończenie planowane w czerwcu 2020. Zapraszam do zapoznania się z filmem z inauguracji 2019 – Inauguracja Executive MBA

Więcej szczegółów na stronie kierunku: Agro MBA – zasady rekrutacji

Dodatkowo w trakcie studiów macie Państwo możliwość uzyskania na preferencyjnych warunkach dodatkowych kompetencji w zakresie:

  • Inspektor Ochrony Danych
  • Quality Manager – Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Jakością wg ISO 9001
  • Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO/IEC 27001
  • Audytor wewnętrzny przemysłu spożywczego i sektora pasz wg IFS oraz GMP+
  • Audytor i pełnomocnik ISO2200 oraz HACCP
  • Menedżer ds. zespołu HACCP


Zapraszam do uczestnictwa w studiach i uzyskania prestiżowych kompetencji menedżerskich potwierdzonych dyplomem Collegium Humanum – Szkoły Głównej Menedżerskiej oraz partnera programu Apsley Business School of London – partnera programu a zarazem uczelni akredytującej!

W załączeniu przesyłam folder, który pozwoli Państwu zapoznać się ze szczegółami www.riph.czest.pl/images/FolderEMBA.pdf

W razie pytań proszę o bezpośredni kontakt telefoniczny bądź e-mailowy

mgr Michał Jurczyk, EMBA Dyrektor Instytutu Kontroli Wewnętrznej, Audytu i Optymalizacji
Tel: +48 697 504 463
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.humanum.pl

Poprawiono: czwartek, 19, wrzesień 2019 10:15

Odsłony: 135

PROPOZYCJA SZKOLENIA "ZMIANY W PODATKACH VAT I CIT"

 

Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Częstochowie we współpracy z Kancelarią Prawną HMP Michał Hankus planują zorganizować szkolenie z zakresu:

ZMIAN W PODATKACH VAT i CIT

 

Szkolenie planowane jest na początek października 2019r. w sali szkoleniowej firmy POLONTEX S.A. ul. Rejtana 25 w Częstochowie.

WYKAZ TEMATÓW, KTÓRE ZOSTANĄ OMÓWIONE NA SZKOLENIU:

1.Najważniejsze zmiany w PIT i CIT

•     Innovation BOX - preferencyjna stawka podatkowa 5%;

•     Zwolnienie z podatków dochodowych w związku z realizacją nowych inwestycji;

•     Exit tax - podatek od przeniesienia aktywów poza terytorium Polski;

•     Podatek u źródła - nowe zasady poboru;

•     Obniżona stawka 9% dla niektórych podatników;

•     Samochody osobowe - zmiany w rozliczeniach samochodów firmowych (leasing i amortyzacja);

•     Notional interest deduction - nowy rodzaj kosztów uzyskania przychodów;

•     Zasady opodatkowania kryptowalut;

•     Rozliczenie nabycia pakietów wierzytelności;

•     Opodatkowanie osób poniżej 26 roku życia;

•     Obniżone stawki PIT i zwiększone koszty uzyskania przychodów.

 

2. Zmiany w cenach transferowych od 2019 r.

•     Nowe definicje powiązań i ceny rynkowej

•     Dokumentacja cen transferowych - nowe limity i wymogi

•     Zwolnienia z obowiązku dokumentacyjnego

•     Uproszczenia dla niektórych rodzajów usług i pożyczek

 

3. Zmiany w VAT w 2019 i 2020 (uchwalone i planowane)

•     Obowiązkowy split-payment;

•     Biała lista podatników;

•     Zmiana zasad opodatkowania kuponów i bonów;

•     Kasy fiskalne on-line;

•     Wystawianie faktur do paragonów

•     Modyfikacja stawek VAT (matryca stawek VAT)

Warunkiem przeprowadzenia szkolenia jest zebranie grupy 20-osobowej.

W związku z powyższym zwracamy się do wszystkich Państwa, którzy byliby zainteresowani udziałem w proponowanym szkoleniu o wstępne zadeklarowanie chęci udziału, abyśmy mogli ustalić liczbę osób zainteresowanych uczestnictwem. Na tym etapie zadeklarowanie udziału nie będzie Państwa obligowało do uczestnictwa w szkoleniu, posłuży jedynie do zweryfikowania czy tematyka szkolenia spotka się z zainteresowaniem i czy zostanie zebrana grupa co najmniej 20 osób, aby szkolenie mogło zostać zrealizowane.

Ze względu na konieczność potwierdzenia terminu szkolenia wszystkie osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o przesłanie wstępnej deklaracji uczestnictwa w nieprzekraczalnym terminie do wtorku 17.09.2019 roku na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt z biurem.

Koszt udziału 1 osoby wynosi:

•     90,00 zł + VAT ( 110,70zł) dla Członków RIPH w Częstochowie

•     150,00 zł + VAT (184,50zł) dla pozostałych uczestników

(Cena obejmuje szkolenie i poczęstunek podczas przerw kawowych).

Szkolenie poprowadzi:

Michał Hankus - doradca podatkowy / radca prawny

Piotr  Majewski - doradca podatkowy / adwokat

Szczegółowe informacje o prowadzących w załączeniu. 

www.riph.czest.pl/images/HMP-BROSZURA.pdf

Poprawiono: środa, 11, wrzesień 2019 14:09

Odsłony: 128

TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCY W ZUS

Szanowni Państwo, 

w imieniu Leonili Grzesiak, dyrektora Oddziału ZUS w Częstochowie, zwracam się do Państwa z prośbą, aby umieścili Państwo załączoną informację na Państwa stronie internetowej.

23-27 września 2019 r. organizujemy w ZUS „Tydzień Przedsiębiorcy”. Przez cały tydzień w Oddziale ZUS w Częstochowie przedsiębiorcy i przyszli przedsiębiorcy będą mogli wziąć udział w szkoleniach i konsultacjach. Do współpracy zaprosiliśmy ekspertów z następujących instytucji: Urzędu Miasta Częstochowy, I i II Urzędu Skarbowego w Częstochowie, Narodowego Funduszu Zdrowia, Państwowej Inspekcji Pracy oraz Powiatowego Urzędu Pracy w Częstochowie.

Więcej informacji o Tygodniu Przedsiębiorcy znajdą Państwo na naszej stronie internetowej:

Poprawiono: wtorek, 10, wrzesień 2019 09:15

Odsłony: 132

BIAŁA LISTA PODATNIKÓW VAT - WAŻNA INFORMACJA

Od 1 września 2019 r. funkcjonuje tzw. biała lista podatników VAT, czyli wykaz informacji o podatnikach podatku VAT (czynnych, podmiotów wykreślonych z rejestru podatników VAT i tych, którym odmówiono rejestracji). Wykaz ten pomoże przedsiębiorcom skutecznie i szybko weryfikować kontrahentów. Ważną informacją, którą będzie można sprawdzić w tym wykazie będzie też numer rachunku bankowego kontrahenta (podatnika VAT).

O czym trzeba pamiętać?

  • Po 1 września sprawdź swojego kontrahenta na białej liście podatników VAT prowadzonej przez szefa KAS. W szczególności dotyczy to firm, z którymi wcześniej nie współpracowałeś. Jeśli nie znajdziesz tam firmy, z którą chcesz współpracować, to znaczy, że nie jest ona płatnikiem podatku VAT.
  • Po 1 września, w dniu planowanej zapłaty za usługę czy towar sprawdź czy numer rachunku bankowego podany na fakturze jest taki sam jak numer rachunku na białej liście podatników VAT. Jeśli rachunek nie jest taki sam, powinieneś to wyjaśnić ze swoim kontrahentem przed dokonaniem płatności.
  • Jeśli przyjmujesz płatności powyżej 15 tys. zł, sprawdź na białej liście podatników VAT czy numery rachunków twojej firmy zgłoszone w urzędzie skarbowym (w przypadku spółki zarejestrowanej w KRS) albo za pośrednictwem CEIDG (w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej) są prawidłowe. Brak lub błędny rachunek naraża na sankcje twoich kontrahentów, którzy będą płacić ci za towary lub usługi po 31 grudnia 2019.  

Jakie będą sankcje za korzystanie z innego rachunku niż widniejący na białej liście podatników VAT?

Od 1 stycznia 2020 r., jeśli zapłacisz swojemu partnerowi biznesowemu kwotę powyżej 15 tysięcy zł na inny rachunek bankowy, niż podany w wykazie:

  • nie będziesz miał możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu kwoty w tej części, w jakiej płatność przekracza kwotę 15 tysięcy zł. Nie będzie przy tym miała znaczenia liczba transakcji, na jaką podzielisz płatność wynikającą z jednej faktury,
  • będziesz ponosił ryzyko odpowiedzialności solidarnej ze swoim kontrahentem za zaległości podatkowe, jeśli nie zapłaci on należnego podatku VAT od transakcji. 

Dane podatników będą aktualizowane raz dziennie, w każdy dzień roboczy. Dlatego powinieneś sprawdzać numer rachunku bankowego swojego kontrahenta tego samego dnia, w którym planujesz zrealizować przelew.

Będziesz mógł uwolnić się od tych sankcji, jeśli najpóźniej w ciągu 3 dni od zrobienia przelewu na niewłaściwy numer rachunku bankowego poinformujesz o tym naczelnika urzędu skarbowego właściwego dla sprzedawcy.

Do 31 grudnia 2019 r. płatności na rachunek inny, niż podany w wykazie, nie są obciążone sankcjami.

Poprawiono: środa, 04, wrzesień 2019 10:09

Odsłony: 153