Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Częstochowie

Switch to desktop Register Login

Informacja Koła Firm Rodzinnych - Studia podyplomowe

Studia podyplomowe dla sukcesorów i kandydatów na sukcesorów firm rodzinnych!

Wspólny projekt stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

W październiku 2016 r. na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu rozpoczną się dwusemestralne studia podyplomowe „Skuteczny sukcesor firmy rodzinnej”. Program studiów uwzględnia odpowiedź na problemy sukcesji zgłaszane przez firmy rodzinne i powstał na bazie doświadczenia IFR nabytego podczas realizacji dwóch projektów unijnych „Firmy Rodzinne”.

Celem studiów jest zwiększenie kompetencji przedstawicieli młodego pokolenia do efektywnego zarządzania firmą rodzinną. Studia kładą nacisk na rozwój umiejętności osobistych sukcesora – budowania autorytetu sukcesora, relacji międzypokoleniowych, komunikacji i przywództwa w złożonej sytuacji firmowo-rodzinnej. Ponadto dają wiedzę w obszarach organizacji, działalności operacyjnej, kapitału ludzkiego, finansów i strategii. Program obejmuje 176 godzin dydaktycznych oraz 3 spotkania mentoringowe z przedsiębiorcami rodzinnymi.

Zajęcia będą prowadzone w formie wykładów, ćwiczeń i przede wszystkim warsztatów, w części przez kadrę naukową Uniwersytetu Ekonomicznego, a w części przez trenerów i przedsiębiorców współpracujących ze stowarzyszeniem Inicjatywa Firm Rodzinnych. 

Dla członków IFR niższa cena – tylko 4 000 zł; dla pozostałych 4 400 zł.

Szczegółowe informacje i zapisy: http://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/114,853,skuteczny_sukcesor_firmy_rodzinnej.html

Dodatkowe informacje: 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Poprawiono: wtorek, 13, wrzesień 2016 09:29

Odsłony: 1447

OFERTA AGENCJI POŚREDNICTWA PRACY JOB MANAGER SP Z O.O.

Job Manager Sp. z o.o. będąca licencjonowaną agencją pracy mającą siedzibę w Kłobucku pragnie przedstawić ofertę dotyczącą sprowadzenia wraz ze wszystkimi niezbędnymi pozwoleniami pracowników z Ukrainy, Białorusi, Armenii, Gruzji, Mołdawii oraz krajów azjatyckich do Państwa przedsiębiorstwa. Oferujemy  różne warianty zatrudnienia od prostej usługi  pośrednictwa pracy czyli  rekrutacji pracownika,  transportu z miejsca zamieszkania do miejsca pracy, legalizacji zatrudnienia aż po leasing pracowniczy. Wszelkie warunki, opłaty i zasady współpracy ustalamy indywidualnie.  Dane kontaktowe: 790405769; 536470994. mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.                                                                                     

 

                                                                          Zapraszamy do współpracy

Poprawiono: piątek, 12, sierpień 2016 12:27

Odsłony: 1356

VI EUROPEJSKI KONGRES MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW

Małe i średnie przedsiębiorstwa tworzą najliczniejszy sektor europejskiej i polskiej gospodar­ki. Wytwarzają one blisko połowę PKB naszego kraju i zatrudniają sześciu na dziesięciu Polaków. Nie da się zaprzeczyć, że MSP odgrywa bardzo ważną rolę w rozwoju społecznym i ekonomicznym.

Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach jest organizatorem największego w Europie wydarzenia poświęconego tej gałęzi gospodarki: Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EKMŚP), który w tym roku będzie miał już swoją szóstą edycję.

TEGOROCZNA EDYCJA KONGRESU ZOSTAŁA OBJĘTA

WYSOKIM PATRONATEM PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO. 

 

Europejski Kongres MSP to trzydniowy cykl debat, spotkań, warsztatów i wydarzeń towarzy­szących, w których każdego roku bierze udział kilka tysięcy uczestników z kraju i Europy. W gronie zaproszonych osób znajdują się przedstawiciele świata nauki, administracji rządowej i samorządowej oraz instytucji otoczenia biznesu. Obecność gości zagranicznych pozwala na wymianę doświadczeń oraz porównanie warunków prowadzenia działalności gospodarczej w różnych krajach.

VI Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw odbędzie się

w dniach 10-12 paź­dziernika 2016 roku

w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.

Hasło przewodnie Kongresu tradycyjnie brzmi "Nauka - Biznes - Samorząd - RAZEM DLA GOSPODARKI". Trzy dni dla innowacji, to wiodące wyzwanie dla tegorocznej edycji Kongresu. 

Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw jest już na stałe zapisany w tradycji europejskich wydarzeń gospodarczych. To wyjątkowe i jedyne takie przedsięwzięcie w Europie dedykowane małej i średniej przedsiębiorczości. 

Rejestracji udziału można dokonać poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego pod linkiem www.rejestracja.ekmsp.eu/system/login. Zapraszamy również do odwiedzenia strony internetowej poświęconej Kongresowi www.ekmsp.eu

 

Poprawiono: wtorek, 02, sierpień 2016 13:38

Odsłony: 1467

Zaproszenie na Polsko-Kazachstańskie Forum Gospodarcze

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A., Ministerstwo Rozwoju, PARP, Ambasada Republiki Kazachstanu w Polsce oraz Kaznex Inves zapraszają na Polsko-Kazachstańskie Forum Gospodarcze, które odbędzie się 23 sierpnia 2016 roku w Warszawie z okazji państwowej wizyty w Polsce Prezydenta Republiki Kazachstanu, pana Nursułtana Nazarbajewa.

Wizyta Prezydenta Kazachstanu w Polsce to znakomita okazja do wzmocnienia dialogu  gospodarczego Polski i Kazachstanu angażującego samorząd gospodarczy, struktury regionalne oraz przedsiębiorców obu krajów.  Prezydenci Polski i Kazachstanu uświetnią swoją obecnością to ważne wydarzenie gospodarcze. W Forum wezmą także udział szefowie resortów gospodarczych obu krajów.

Forum będzie również płaszczyzną prezentacji dotychczasowych osiągnięć i planów na przyszłość w zakresie współpracy regionalnej, w obszarze małej i średniej przedsiębiorczości, a także finansowych instrumentów wspierania wzajemnej współpracy. Jako sektory priorytetowe wskazano: sektor spożywczy, przetwórstwo rolno-spożywcze oraz technologie i produkcję maszyn powiązanych z tym sektorem, sektor rolniczy, zalesianie, sektor budowlany, produkcję materiałów budowlanych i materiałów wykończeniowych, sektor deweloperski, sektor metalurgiczny, sektor energetyczny (w tym alternatywne źródła energii), gospodarka komunalna (kanalizacja, termomodernizacja, gospodarka odpadami – ich utylizacja, recycling), produkcja środków transportu publicznego.

W trakcie Forum odbędzie się ceremonia podpisania umów i porozumień na poziomie instytucjonalnym, regionalnym jak również biznesowym oraz spotkania B2B dla polskich i kazachstańskich firm.

Zgłoszenie udziału w Forum możliwe jest do 16 sierpnia br. tylko i wyłącznie po wypełnieniu formularza rejestracyjnego: http://www3.paiz.gov.pl/konferencje/

 
Serdecznie zapraszamy do udziału w Forum.


Kontakt ws. Forum:
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Poprawiono: środa, 27, lipiec 2016 13:18

Odsłony: 1330

Szkolenia dla Członków RIPH w Częstochowie

Szanowni Państwo,

Jedną z działalności statutowych Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie jest działalność szkoleniowa. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom firm członkowskich zdecydowaliśmy się rozszerzyć działalność szkoleniową oraz współpracę z profesjonalnymi firmami szkoleniowymi, które poprzez kwalifikacje oraz doświadczenie swoich pracowników pomogą nam dobrać odpowiednie tematy oraz zainteresować Państwa możliwością podnoszenia kwalifikacji pracowników, co niewątpliwie wpływa na ich efektywność, a w konsekwencji prowadzi do rozwoju oraz podnoszenia prestiżu firmy na rynku.

Mając na uwadze potrzeby edukacyjne przedsiębiorców oraz wymagania rynku pracy poniżej przesyłamy proponowaną tematykę szkoleń:

1. Ochrona danych osobowych - Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych

2. Prawo pracy i ubezpieczenia społeczne - najnowsze zmiany od 2016 - nowe obowiązki pracodawców, praktyczne skutki wprowadzanych rozwiązań, przepisy przejściowe, umowy terminowe, uprawnienia rodzicielskie, e-zwolnienia itp.

3. Szkolenie BHP i PPOŻ

4. Pozyskiwanie funduszy unijnych, w kontekście pozyskiwania funduszy unijnych na określone cele

5. Zamówienia publiczne – Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych

6. Szkolenia księgowe - zmiany w przepisach podatkowych - Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, Ustawaz dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych

7. Szkolenia dla sprzedawców/handlowców - skuteczny marketing, reklama w Internecie, rozmowy z klientem, strategie marketingowe, techniki sprzedaży

8. Szkolenia dla kadry zarządzającej - zarządzanie personelem, budowanie wizerunku przedsiębiorstwa

Szkolenia stacjonarne organizowane były w Częstochowie, jednocześnie, na życzenie Klienta, moglibyśmy podjąć się organizacji szkolenia zamkniętego w miejscu wskazanym przez Klienta (np. w siedzibie firmy).

Zachęcamy do udziału w szkoleniach, które wybraliśmy dla Państwa. Jeżeli pośród tych tematów nie odnajdują Państwo zagadnienia, które aktualnie interesują Państwa firmę, prosimy o kontakt z biurem Izby, a postaramy się rozbudować powyższą tematykę.

Zainteresowanych udziałem w którymś z proponowanych szkoleń prosimy o kontakt z biurem Izby pod nr tel. 34 344 82 58 bądź poprzez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Terminy szkoleń zostaną ustalone po utworzeniu grupy, w dogodnym dla Państwa czasie.  

Poprawiono: poniedziałek, 11, lipiec 2016 10:22

Odsłony: 1323

RANKING GAZELE BIZNESU 2016

Plus Biznesu po raz 16. organizuje ranking najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm - Gazele Biznesu 2016.

I edycja rankingu Gazele Biznesu odbyła się w 2000 roku. Gazela to firma małej lub średniej wielkości, która dzięki niezwykle dynamicznemu rozwojowi doskonale daje sobie radę wśród nawet znacznie większych konkurentów.

Autorem rankingu jest wywiadownia gospodarcza Coface Poland, która jest odpowiedzialna za weryfikację danych finansowych zgłoszonych przedsiębiorstw.

Ranking jest publikowany w postaci ponad dwustustronicowego specjalnego wydania, które dołączone jest do grudniowego wydania "Pulsu Biznesu". Oprócz tego na specjalnej stronie gazele.pb.pl znajduje się pełna baza Gazel Biznesu, czyli wszystkich firm, które znalazły się na naszych rankingowych listach, począwszy od roku 2000.

Podczas 12 uroczystych gal regionalnych laureaci rankingu zostaną nagrodzeni dyplomami i statuetkami.

Szczegółowe informacje dotyczące rankingu znajdują się na stronie www.gazele.pb.pl 

Poprawiono: środa, 06, lipiec 2016 10:03

Odsłony: 3872

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Sprawozdawczo-Wyborcze Członków RIPH w Częstochowie

W środę 29 czerwca br. o godz. 15.00 tradycyjnie w siedzibie firmy POLONTEX S.A. przy ul. Rejtana 25/35 w Częstochowie obyło się tegoroczne Zwyczajne Sprawozdawczo-Wyborcze Walne Zgromadzenie Członków Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej
w Częstochowie.

Obrady Walnego Zgromadzenia rozpoczął Prezydent Rady Izby - Pan Tadeusz Szymanek, który przywitał wszystkich zgromadzonych na sali Członków RIPH w Częstochowie oraz zaproszonych gości. Następnie Prezydent Rady zgodnie z porządkiem obrad Zgromadzenia zaproponował wybór na stanowisko Przewodniczącego Zgromadzenia Pana Piotra Górnika. Kandydatura została przyjęta jednomyślnie.

Dalsze obrady posiedzenia prowadził już nowo wybrany Przewodniczący, proponując kandydatury do składu Prezydium Walnego Zgromadzenia. Do Prezydium zostali kolejno wybrani:

  • Zastępca Przewodniczącego Walnego Zgromadzenia – Pan Leszek Znamierowski
  • Sekretarz Walnego Zgromadzenia – Pani Maria Widera
  • Asesor Walnego Zgromadzenia – Pan Andrzej Pluta

Do składu Komisji Uchwał i Wniosków wybrano następujące osoby:

  • Przewodnicząca Komisji Uchwał i Wniosków – Pani Joanna Okularczyk
  • Członek Komisji Uchwał i Wniosków – Pan Mariusz Włodarczyk

W związku z upływającą kadencją obecnego składu Rady Izby i Komisji Rewizyjnej RIPH w Częstochowie oraz w celu przeprowadzenia wyborów na nową kadencję 2016-2020 powołano Komisję Wyborczą, w skład której wybrano następujące osoby:

  • Przewodnicząca Komisji Wyborczej – Pani Grażyna Łuszczyk
  • Członek Komisji Wyborczej – Pan Jerzy Karyś
  • Członek Komisji Wyborczej – Pan Tomasz Brymora

Podczas posiedzenia zaprezentowano sprawozdania z działalności RIPH w Częstochowie za 2015 rok tj. Sprawozdania z działalności: Zarządu, Rady i Komisji Rewizyjnej RIPH w Częstochowie oraz Sprawozdanie finansowe za 2015 rok.

Ze względu na zakończoną kadencję obecnego składu Rady Izby i Komisji Wyborczej RIPH w Częstochowie, ważnym punktem Zgromadzenia były wybory na kolejną kadencję 2016-2020 do Rady Izby i Komisji Rewizyjnej Izby.  Zgodnie z§ 15 pkt. 2Statutu Izby kadencja Organów Izby wynosi 4 lata. Ostatnie wybory były przeprowadzone w 2012 roku.

Do składu poszczególnych organów Izby wybrano następujące osoby.

  • Skład osobowy Rady RIPH w Częstochowie w kadencji 2016-2020 – 12 Członków
  • Gacek Artur
  • Górnik Piotr
  • Kubara Marek
  • Łuszczyk Grażyna
  • Pilchowiec Karol
  • Pluta Andrzej
  • Polak Dorota
  • Stępień Janusz
  • Szymanek Tadeusz
  • Świtoń Dawid
  • Wachelka Marek
  • Wieczorek Jan

 

  • Skład osobowy Komisji Rewizyjnej RIPH w Częstochowie w kadencji 2016-2020 – 3 Członków
  • Joanna Okularczyk – Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej
  • Mariusz Włodarczyk – Członek Komisji Rewizyjnej
  • Mariusz Barski – Członek Komisji Rewizyjnej

Członkowie RIPH w Częstochowie ponownie zaufali i na kolejną 4-letnią kadencję na stanowisko Prezydenta Rady RIPH w Częstochowie został wybrany Pan Tadeusz Szymanek.

Serdecznie gratulujemy wszystkim Członkom Rady i Komisji Rewizyjnej RIPH w Częstochowie.

Po odczytaniu wszystkich tegorocznych sprawozdań z działalności Izby oraz przeprowadzeniu wyborów organów Izby, zostały zaprezentowane oferty przygotowane z myślą o przedsiębiorcach przez:

* Regionalny Fundusz Gospodarczy S.A. z siedzibą w Częstochowie – prezentacja poświęcona Funduszom pożyczkowym oraz terenom inwestycyjnym. Szczegóły oferty dostępne w załączeniu.
* Bank Zachodni WBK – wystąpienie poświęcone realizowanemu przez bank programowi Firmowych ewolucji – więcej na stronie internetowej.

Po zakończeniu części oficjalnej Walnego Zgromadzenia Prezes Zarządu Pan Andrzej Broniewski wspólnie z Członkiem Zarządu Panem Leszkiem Znamierowskim uroczyście wręczyli certyfikaty nowym członkom Izby, jak również podziękowali przedstawicielom firm za przybycie na posiedzenie, a tegorocznym sponsorom za pomoc finansową w organizacji Walnego Zgromadzenia.

Zarząd i Rada Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie dziękują wszystkich przybyłym gościom za ich obecność na posiedzeniu oraz zaangażowanie w obrady Zgromadzenia.

Fotogaleria dostępna tutaj

Poprawiono: czwartek, 30, czerwiec 2016 13:54

Odsłony: 1547

FORUM GOEXPORT

W imieniu Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach zapraszamy do udziału w organizowanym Forum GoExport. Impreza ma za zadanie edukować przedsiębiorców we wchodzeniu na rynki zagraniczne, przedstawić im możliwości wsparcia udzielane przez instytucje rządowe oraz umożliwić spotkanie z ekspertami.

Forum odbędzie się 27.06.2016 r. od godz. 9.00

w siedzibie Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach (ul. Opolska 15).

W wydarzeniu będą uczestniczyć m.in. przedstawiciele: PAIiZ, Ministerstwa Rozwoju, MSZ, PARP, KUKE, Izby Celnej w Katowicach oraz liderzy eksportu.

Osoby zainteresowane udziałem prosimy o przesłanie zgłoszenia do dnia 23.06.2016 r. drogą mailową do Asystenta ds. Współpracy Międzynarodowej Pana Mateusz Wachowskiego – e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W treści e-maila prosimy zamieścić informację - jakim panelem są Państwo zainteresowani.

Ilość miejsc ograniczona.

Udział w konferencji jest bezpłatny.

W załączniku znajduję się program wydarzenia.

Poprawiono: piątek, 17, czerwiec 2016 11:51

Odsłony: 1233