Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Częstochowie

Switch to desktop Register Login

Spotkanie dotyczące koncepcji nowej Ordynacji Podatkowej

Zarząd Regionalnej Izby Przemysłowo – Handlowej w Częstochowie serdecznie zaprasza na kolejne, ogólnodostępne spotkanie poświęcone tworzeniu koncepcji nowej Ordynacji Podatkowej. Jest to kontynuacja prac w sprawie zmian w Ordynacji. Na ostatnim spotkaniu, w sierpniu br., uczestnicy skupili się na aktualnej ocenie funkcjonowania i praktycznej przydatności Ordynacji Podatkowej jako obowiązującego prawa podatkowego. Poruszono kwestię pozycji przedsiębiorcy w odniesieniu do prawa fiskalnego związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą, w tym słabości przedsiębiorcy i obrony jego interesów w kontekście interpretacji prawa podatkowego.

We wrześniu i październiku br. w imieniu Izby Pani Maria Widera z Biura Novum prowadzi również indywidualne konsultacje, podczas których przedsiębiorcy i inne zainteresowane osoby mają możliwość przekazania swoich sugestii oraz spostrzeżeń na temat przepisów podatkowych. Uwagi te zostaną opracowane i przedstawione na spotkaniu.

Spotkanie odbędzie się w dniu 20 września 2012 r. (czwartek) o godz. 10.00 w siedzibie Regionalnej Izby Przemysłowo – Handlowej w Częstochowie.


Na spotkanie ws. zmian w Ordynacji zapraszamy parlamentarzystów, przedstawicieli instytucji okołobiznesowych, przedstawicieli Urzędów i Izb Skarbowych, lokalnych przedsiębiorców, biura podatkowe oraz zainteresowane osoby fizyczne i prawne.

Liczymy na niezawodny udział. Wszystkich zainteresowanych prosimy o potwierdzenie przybycia drogą elektroniczną bądź telefonicznie (tel: 34/344 82 58; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Poprawiono: środa, 12, wrzesień 2012 09:53

Odsłony: 2879

Promocja w biuletynie i na stronie RIPH

Szanowni Członkowie RIPH,

w związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi możliwości reklamy w wydawnictwach Izby Zarząd Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie w imieniu Rady Izby zwraca się do wszystkich członków zrzeszonych w Izbie z propozycją zamieszczania prezentacji swoich firm, ogłoszeń reklamowych, wywiadów, informacji itp. w Biuletynie Informacyjnym wydawanym przez RIPH, na stronie internetowej jak i w cotygodniowym newsletterze gospodarczym.
Biuletyn Informacyjny w formie elektronicznej jest przesyłany do wszystkich członków, innych Izb Gospodarczych, instytucji otoczenia biznesu, jednostek samorządu terytorialnego oraz podmiotów zainteresowanych natomiast w formie papierowej kolportowany jest do wszystkich urzędów, podmiotów zainteresowanych a także rozpowszechniany na comiesięcznych spotkaniach Regionalnego Częstochowskiego Klastra Budownictwa i Infrastruktury „BUDOSFERA” i Częstochowskiego Klastra Komunalnego „AGLOMERACJA”, spotkaniach organizowanych przez Izbę oraz tych w których bezpośrednio uczestniczą członkowie Zarządu reprezentując Izbę.
Od połowy 2011 roku Izba realizuje inicjatywę jaką jest newsletter gospodarczy – ten krótki informator zawierający zarówno wiadomości gospodarcze, jak również oferty i zaproszenia rozsyłany jest cotygodniowo w piątki za pomocą poczty elektronicznej.

Cennik:

•    Wywiad: 300,00 brutto
•    Ogłoszenie reklamowe: 50,00 – 100,00 brutto
•    Informacje o bonusach i rabatach: gratis

Wszystkie ceny podlegają negocjacji. Zainteresowane przedsiębiorstwa prosimy o kontakt z Biurem Izby. Zamieszczając powyższą informację zwracamy Państwa uwagę na ceny, które są NIEZWYKLE KONKURENCYJNE, na skuteczność odbioru przekazanych informacji, a jednocześnie zwracamy uwagę na aspekt zwiększenia dzięki ogłoszeniom (j.w. niewielkim kosztem!!!) budżetu Izby.
Prosimy osoby decyzyjne o zapoznanie się z w/w materiałem oraz nawiązanie kontaktu z RIPH w Częstochowie celem opracowania konkretnych danych.

W imieniu Zarządu, Rady Izby
Prezydent Rady
Tadeusz Szymanek

Poprawiono: piątek, 31, sierpień 2012 08:42

Odsłony: 2723

Kolejne spotkanie ws. Ordynacji Podatkowej za nami

W dniu 22 sierpnia br. w siedzibie Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie odbyło się kolejne spotkanie dotyczące koncepcji zmian w Ordynacji Podatkowej. Uczestnikami spotkania byli: Pani Maria Widera (Kancelaria Księgowo Podatkowa JMT), Pan Andrzej Królica (Kancelaria Prawno-Księgowa Terrach), Pani Danuta Pałuszka (PS-FOOD” Sp. z o.o.). Samorząd gospodarczy reprezentował Pan Dariusz Jadczyk z Regionalnej Organizacji Pracodawców, Pan Marian Kasprzak z Izby Rzemieślniczej, a Regionalną Izbę Przemysłowo-Handlową  Pan Tadeusz Szymanek (Prezydent Rady) oraz Pan Zbigniew Miszczyk (Prezes Zarządu).

Uczestnicy spotkania skupili się na aktualnej ocenie funkcjonowania i praktycznej przydatności Ordynacji Podatkowej jako obowiązującego prawa podatkowego. Przypominamy, że Ordynacja Podatkowa została uchwalana ustawowo w 1997 r., na bazie ustawy o zobowiązaniach podatkowych z 1986, oraz kodeksu postępowania administracyjnego. W międzyczasie Ordynację Podatkową modyfikowano – nieudolnie – przez dodatnie m.in. przepisów o porozumieniach cenowych, interpretacjach (!) podatkowych, zaświadczeniach. Brak w Ordynacji Podatkowej głównej idei odnoszącej się do aktualnych wymogów prawa podatkowego, choćby w odniesieniu do faktów, że należymy do Unii Europejskiej, a tym samym że w ciągu dekady 15 lat nastąpiło wiele zmian odnoszących się do roli podmiotów gospodarczych, jak i uwarunkowań ekonomicznych, radykalnie określającą rolę ustawodawcy i przedsiębiorców, co wymaga bieżącej oceny i dokonania pragmatycznych zmian.

Środowisko przedsiębiorców, jak i zarówno biur podatkowych, doradców ekonomiczno-podatkowych wielokrotnie podejmowało temat potrzeby urealnienia prawa podatkowego, a szczególnie jego uproszczenia, by logika zastąpiła różnorodność stanowisk i stworzyła partnerski klimat dla każdej ze stron: podatnika i ustawodawcy.

Uczestnicy spotkania przybliżyli tematy odnoszące się do bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i roli Ordynacji Podatkowej.

Przybliżono temat w sprawie amortyzacji środków trwałych pozyskanych z Funduszy Unijnych. Podatnik wówczas jest zobowiązany wprowadzić środek trwały do ewidencji tylko w chwili otrzymania dotacji, pomimo iż dużo wcześniej np. 6 m-cy otrzymał fakturę na zakup środka trwałego i jest w trakcie jego użytkowania. Problemem jest, czy amortyzacja środka trwałego pozyskanego m.in. ze środków unijnych powinna rozpoczynać się w chwili otrzymania faktury zakupu, gdzie podatnik asygnuje środki własne (oraz kredytu bankowego), czy też dopiero po uzyskaniu dotacji. Przestarzałość przepisów nie pozwala na kreatywne realizowanie planów przez przedsiębiorcę w obawie o niezaakceptowanie poniesionych kosztów i odpisów amortyzacji. Jest to często spowodowane przez służby kontroli skarbowej, a problem dotyczy momentu wpisania bezpośrednio w koszty uzyskania przychodów środka trwałego.

Zwrócono również uwagę na temat dotyczący refakturowania mediów.
W związku z nowelizacją przepisów w zakresie podatku VAT, która weszła w życie począwszy od 1 kwietnia 2011 r. zmieniły się zasady dotyczące rozliczania świadczeń kompleksowych, a przez to również refakturowania usług. Zmiana przepisów największy wpływ wywarła na rozliczenie mediów refakturowanych w związku z usługami najmu. Spółka świadcząca usługi najmu m.in. za media objęte podstawową stawką 8%, jest zobowiązana refakturować media wg stawki 23% VAT. Rosnące koszty często są przyczyną wypowiedzenia umowy najmu, a tym samym utratą dochodów, na czym traci podatnik i państwo.

Poruszono kwestię pozycji przedsiębiorcy w odniesieniu do prawa fiskalnego związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą, w tym słabości przedsiębiorcy i obrony jego interesów w kontekście interpretacji prawa podatkowego. Uczestnicy poruszyli temat hierarchii ważności prawa działającego na korzyść podatników, zauważając że ostateczną decyzję i tak podejmuje urząd często niesprawiedliwą wobec przedsiębiorców. Zwrócono uwagę na potrzebę jednoznaczności związaną z partnerskim wizerunkiem pracy pomiędzy urzędem, a przedsiębiorcą oraz konieczności uproszczenia przepisów.

Zdaniem kolejnego uczestnika nie interpretacje tworzą prawo polskie, lecz konkretne ustawy. Często przepisy prawa podatkowego są sformułowane w sposób powodujący rozbieżności interpretacyjne i budzący wśród podatników wątpliwości, co do prawidłowego zastosowania przez nich przepisów podatkowych. Nieścisłości występujące w przepisach podatkowych powinny być eliminowane poprzez wydawane przez Ministra Finansów interpretacje prawa podatkowego obowiązujące wszystkie podmioty gospodarcze.

Pan Tadeusz Szymanek, jako reprezentant Izby i jednocześnie firmy Green Pack zwrócił uwagę na brak obecności na spotkaniu przedstawicieli środowiska gospodarczego. Świadczy to o małym zaangażowaniu naszych przedsiębiorców i słabości środowiska w tak bardzo istotnej kwestii   przepisów w prowadzonej działalności gospodarczej.

Naszym celem jest uzmysłowienie przedsiębiorcom, że mogą oni wpłynąć na kształt przepisów, które bezpośrednio ich dotyczą. Na organizowanych przez nas spotkaniach, nie tylko przedsiębiorcy, ale także przedstawiciele służb księgowych, kancelarii podatkowych oraz inne zainteresowane osoby mogą wyrażać swoje opinie na tak ważny temat, jakim jest budowa – obecnie - Ordynacji Podatkowej. Zebrane wnioski zostaną bezpośrednio przekazane na spotkaniu z lokalnymi Parlamentarzystami, które planowane jest na wrzesień tego roku.

Zapraszamy wszystkich przedsiębiorców, biura podatkowe, organizacje przedsiębiorców do czynnego udziału w zgłaszaniu propozycji zmian w Ordynacji Podatkowej.

Poprawiono: poniedziałek, 10, wrzesień 2012 15:33

Odsłony: 2699

Zapraszamy do współpracy z chorwackimi przedsiębiorcami!

Serdecznie zapraszamy Państwa do uczestnictwa w XIII Europejskich Dniach Kultury Ludowej, które odbędą się w dniach 31.08 – 2.09. 2012 r.

Z tej okazji do Częstochowy przybędzie liczna delegacja chorwackiego miasta Lepoglava. Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w dniu 1 września br. w Akademii Polonijnej w Częstochowie organizuje spotkania biznesowe pomiędzy przedsiębiorcami z naszego regionu i przedstawicielami podmiotów gospodarczych Republiki Chorwacji.

Firmy chorwackie wyraziły chęć nawiązania kontaktów z importerami we wszystkich dziedzinach handlu. Istnieje również zainteresowanie wymianą doświadczeń w dziedzinie wiedzy, techniki, technologii, wzornictwa, materiałów i surowców.

Tutaj można pobrać spis firm chorwackich, które mogą nawiązać współpracę z polskimi przedsiębiorcami. Profile firm obejmują głównie branżę spożywczą, odzieżową, drzewną, turystyczną oraz transportową.

Jeżeli są Państwo zainteresowani nawiązaniem kontaktów z którąkolwiek z podanych firm, bardzo prosimy o kontakt z biurem Izby do dnia 24.08.2012 r.

Do pobrania także program Polsko – Chorwackiego forum kulturalno-gospodarczego.

 

Poprawiono: piątek, 17, sierpień 2012 09:41

Odsłony: 2719

BMC - DORADZTWO GOSPODARCZE

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą firmy BMC, która jest członkiem RIPH w Częstochowie.

BMC - DORADZTWO GOSPODARCZE

Posiadamy środki finansowe na restrukturyzację firm.

- tworzymy i realizujemy plany naprawcze firm
- oceniamy sytuację i wskazujemy możliwe źródła pozyskania kapitału
- pozyskujemy inwestorów
- proponujemy konkretne rozwiązania poprawy finansów firmy
- wskazujemy drogi zniwelowania zadłużeń

Trudna sytuacja firmy wymaga podjęcia konkretnych i zdecydowanych działań!

Zamiast liczyć na to, że problemy finansowe same się rozwiążą, podejmij odpowiednie kroki już dziś.

Dobrze zorganizowane działania postawią firmę na nogi.

Nie pozwól, żeby trudna sytuacja finansowa zniweczyła lata pracy poświęcone na budowę Twojej firmy.

Więcej informacji o firmie BMC:
Prezentacja BMC
Oferta BMC

Kontakt:
Anna Górniak
Konsultant
BMC Sp. z o.o., Centrala Częstochowa
ul. Focha 89, 42-217 Częstochowa
tel. +48 34 310 30 02
kom. + 48 503 112 405
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.bmc.pl

Poprawiono: czwartek, 02, sierpień 2012 12:58

Odsłony: 3625

Międzynarodowe Badanie Przedsiębiorczości

Szanowni Państwo,

Firma doradztwa strategicznego Monitor Group wspólnie z partnerami Ministerstwem Gospodarki, IAB, Business Center Club, Fundacją Polskiej Izby Handlu, Krajową Izbą Gospodarczą w Warszawie, Polską Przedsiębiorczą, Pracodawcami RP, Związkiem Rzemiosła Polskiego, Izbą Gospodarczą Komponentów i Technologii, Regionalną Izbą Przemysłowo-Handlową w Częstochowie oraz Wielkopolską Izbą Przemysłowo-Handlową ma przyjemność zaprosić Państwa do wzięcia udziału w Międzynarodowym Badaniu Przedsiębiorczości w Polsce.

Celem tego przedsięwzięcia jest zbadanie, w jaki sposób przedsiębiorcy, dostawcy usług biznesowych, inwestorzy i urzędnicy państwowi w Polsce postrzegają otoczenie gospodarcze. Dodatkowo chcemy dowiedzieć się jak oceniają poziom rozwoju przedsiębiorczości w kraju. Państwa odpowiedzi, a tym samym wyniki badania, złożą się na powstanie raportu na temat konkurencyjności gospodarki oraz poziomu przedsiębiorczości w Polsce. Raport odzwierciedli również najważniejsze mikroekonomiczne czynniki przyczyniające się do wzrostu m.in. innowacyjności, dostępu do technologii, zasobów ludzkich, kultury biznesowej, finansów, uregulowań prawnych, kosztów prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce i innych. Szeroka dystrybucja raportów w środowisku biznesowym i politycznym w Polsce, pozwoli na zaakcentowanie w jaki sposób decyzje polityczne wpływają na przyszłą koniunkturę zarówno na szczeblu krajowym jak i regionalnym.

Od 2003 roku, firma doradztwa strategicznego Monitor Group, przeprowadziła Badania Przedsiębiorczości w 30 krajach na świecie. Ta unikalna, globalna baza danych pozwali porównać konkurencyjność Polski z innymi krajami, w tym m.in. Chinami, Indiami, Wielką Brytanią, Norwegią czy Rosją. Badanie pozwoli nam zestawić i ocenić kondycję przedsiębiorców w analogicznym otoczeniu i warunkach, zidentyfikować mocne i słabe strony, wyzwania i możliwości oraz wyszczególnić, co wpływa na rozwój przedsiębiorczości.

Aby badanie mogło powstać, zwracamy się do Państwa z prośbą o wypełnienie kwestionariusza online. Chcielibyśmy również serdecznie prosić o przekazanie badania innym przedsiębiorcom, usługodawcom, których wkład w badanie jest wg Państwa wartościowy. Wszelkie nazwiska respondentów i nazwy organizacji będą traktowane jako poufne. Prosimy o przesyłanie odpowiedzi nie później niż do 30 września 2012 r. W razie jakichkolwiek pytań technicznych prosimy o kontakt z konsultantem pod adresem mailowym: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wiemy, że Państwa czas jest cenny dlatego bardzo dziękujemy za udział w tak ważnym badaniu. W celu otrzymania kopi i opublikowanego raportu, prosimy o przesłanie danych adresowych (imię i nazwisko, e-mail i adres pocztowy) w osobnym mailu na powyższy adres.

Proszę kliknąć na ten link, który poprowadzi do badania

 

Z poważaniem,

Zbigniew Miszczyk- Prezes Zarządu Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Częstochowie

Alexander King - Partner Zarządzający w Polsce Monitor Group

 

Pismo zawierające link, który poprowadzi do badania

 

Poprawiono: środa, 12, wrzesień 2012 09:51

Odsłony: 2866

„PASZPORT DLA EKSPORTU” - opracowanie Planu Rozwoju Eksportu dla sektora MŚP

W imieniu Krajowej Izby Gospodarczej przesyłamy Państwu szerszą informację na temat usług w ramach programu „PASZPORT DO EKSPORTU”. Mamy nadzieję, że skorzystacie Państwo z tej możliwości.

CEL PROGRAMU: wsparcie mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w rozwoju eksportu poprzez:
a) rozpoczęcie działalności eksportowej
b) wejście na nowe rynki zagraniczne
c) umocnienie pozycji na obsługiwanych już rynkach zagranicznych

UWAGA!! (Działanie 6.1) nabór wniosków rozpocznie się już niedługo 4 czerwca– prosimy więc o jak najszybsze zgłaszanie zainteresowania lub kontakt.

Program składa się z dwóch niezależnych etapów (można zrezygnować po pierwszym)
- I etap - opracowanie Planu Rozwoju Eksportu i złożenie wniosku
- II etap- dofinansowanie w wysokości do 200 000 zł (i 50% kosztów kwalifikowanych) przeznaczonych na wdrożenie/ realizację Planu Rozwoju Eksportu

Jeśli wyrażają Państwo wstępne zainteresowanie programem, prosimy o wypełnienie formularza.
Wypełnienie formularza nie jest wiążące!

Prowadząc działania związane ze świadczeniem polskim przedsiębiorcom usług wspomagających ich wysiłki skierowane na zapoczątkowanie i rozwijanie sprzedaży eksportowej Biuro Współpracy z Zagranicą  Krajowej Izby Gospodarczej wykorzystuje na wszystkich etapach tego programu bogate instrumentarium zdobyte w ciągu wielu lat współpracy z partnerami krajowymi i zagranicznymi.

Krajowa Izba Gospodarcza  przy współpracy z firmą ACUARIUS potrafi zapewnić takie właśnie połączenie posiadanych atutów i taką właśnie synchronizację działań i wysiłków.

Więcej informacji tutaj

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, prosimy o kontakt:
Monika Sasiak
Specialista / Specialist
Biuro Współpracy z Zagranicą / Foreign Relations Department
Krajowa Izba Gospodarcza / Polish Chamber of Commerce
tel./ph: +48 22 630 97 23-; fax: +48 22 630 96 60
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; www.kig.pl

Poprawiono: środa, 30, maj 2012 12:25

Odsłony: 2857

RPO WSL 1.3 Transfer technologii i innowacji

Biorąc pod uwagę potrzeby firm zrzeszonych w Izbie oraz stały wzrost konkurencyjności w regionie, przygotowuje się do zgłoszenia projektu do konkursu organizowanego w ramach działania 1.3 RPO. WŚL i finansowanego ze środków Funduszy Strukturalnych UE.
Projekt polegać będzie na stworzeniu specjalistycznych pracowni oraz ich wyposażeniu w profesjonalny sprzęt oraz programy, z których korzystać będą mogli Członkowie Izby.
Czekamy na Państwa propozycje dotyczące profili pracowni i sprzętu który mógłby być przedmiotem projektu mieszczącego się w ramach transferu technologii i innowacji, np. budowa, przebudowa i remont infrastruktury
i/lub doposażenie w aparaturę specjalistyczną.
Ze względu na terminy zgłoszenia projektu prosimy o niezwłoczne zgłaszanie swoich propozycji.
więcej informacji

Poprawiono: poniedziałek, 21, maj 2012 11:41

Odsłony: 3370