Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Częstochowie

Switch to desktop Register Login

SZKOLENIE DLA PRZEDSIEBIORCÓW DOTYCZĄCE JPK_VAT W URZĘDZIE SKARBOWYM

Szanowni Państwo,

informujemy, iż w czwartek - 15 lutego br. o godz. 13.00 we wszystkich urzędach skarbowych zostaną zorganizowane szkolenia dla mikroprzedsiębiorców dotyczące JPK_VAT.

W Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Częstochowie szkolenie odbędzie się w sali szkoleń - pokój nr 218. Ze względu na ograniczoną ilość miejsc prosimy wszystkich zainteresowanych udziałem w spotkaniu o zgłoszenie swego uczestnictwa pod numerami telefonów 34 329 02 02 lub 34 329 02 20.

Ponadto w dniach 17 i 24 lutego (soboty) we wszystkich urzędach skarbowych od godz. 9.00 do 13.00 będą pełnione dyżury podczas których będzie możliwość kontaktu z koordynatorami do obsługi w zakresie JPK_VAT.

WSPARCIE ADMINISTRACJI W ZAKRESIE JPK_VAT DLA MIKROPRZEDSIĘBIORCÓW

  • Trwa kampania informacyjno-edukacyjna ułatwiająca mikroprzedsiębiorcom złożenie JPK_VAT
  • Ministerstwo Finansów udostępniło darmową aplikację do tworzenia i wysyłki pliku – e-mikrofirma 
  • Mikroprzedsiębiorcy pierwszy Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT (JPK_VAT) za styczeń 2018 r. muszą złożyć do 26 lutego br.

Do dużych, średnich oraz małych firm, wraz z początkiem roku dołączyli mikroprzedsiębiorcy. Tym samym w lutym po raz pierwszy wszyscy czynni podatnicy podatku VAT prześlą do administracji skarbowej JPK_VAT. Ostatnią grupą objętą obowiązkiem wysyłania pliku są mikroprzedsiębiorcy, czyli firmy zatrudniające do 10 osób (i osiągające do 2 mln euro obrotów), które składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K, także jednoosobowe działalności gospodarcze.

Administracja skarbowa pomaga w składaniu JPK_VAT

Generowanie JPK_VAT przez mikroprzedsiębiorców będzie możliwe za pośrednictwem aplikacji e-mikrofirma, którą można pobrać ze strony internetowej www.jpk.mf.gov.pl. Przygotowana przez resort finansów aplikacja jest łatwa w obsłudze i dostępna dla wszystkich bez jakichkolwiek opłat. Aby pomóc w wypełnianiu nowego obowiązku przygotowano też krótkie filmy instruktażowe, w które pokazują jak krok po kroku wypełniać i wysyłać JPK_VAT.

Tutoriale są dostępne na kanale YouTube Ministerstwa Finansów.

Autoryzacja JPK_VAT na kilka sposobów

Do wysłania pliku JPK_VAT konieczna jest jego autoryzacja (uwierzytelnienie). Służy do tego jeden z dwóch podpisów elektronicznych: kwalifikowany podpis elektroniczny oraz Profil Zaufany eGO), który można w bardzo prosty sposób założyć w każdym urzędzie lub przez Internet.

Profil Zaufany to bezpłatny klucz do e-administracji -narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Warto założyć go jak najszybciej – przede wszystkim powinni to zrobić przedsiębiorcy. Profil Zaufany da im gwarancję łatwego, szybkiego oraz bezpiecznego podpisania i przesłania JPK_VAT.  Profil Zaufany można założyć przez internet, na dwa sposoby – za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym. Wszystkie informacje na ten temat można znaleźć na stronie www.pz.gov.pl.

Dodatkowo, aby zapewnić płynny proces przesyłania JPK_VAT Ministerstwo Finansów zdecydowało o czasowym uruchomieniu możliwości uwierzytelniania pliku tak zwanymi danymi autoryzującymi. Podobne rozwiązanie funkcjonuje przy podpisywaniu rocznego zeznania podatkowego.

Infolinia KIS i dyżury ekspertów w urzędach skarbowych

Informacje w zakresie zakładania Profilu Zaufanego (eGO) będzie można uzyskać na infolinii Krajowej Informacji Skarbowej. Dzwoniąc pod numery telefonów: 801 055 055 (z tel. stacjonarnych) oraz 22 330 03 30 (z tel. komórkowych) i wybierając w systemie zapowiedzi numer 7 nastąpi przekierowanie do konsultantów w Ministerstwie Cyfryzacji, którzy odpowiedzą na pytania związane z zakładaniem i potwierdzaniem bezpłatnego Profilu Zaufanego (eGO), przydatnego również do prawidłowego złożenia Jednolitego Pliku Kontrolnego dla potrzeb VAT (JPK_VAT). Ponadto Infolinia KIS czynna będzie także w soboty 17 i 24 lutego (w godzinach od 9 do 13).

Zachęcamy też do kontaktu z ekspertami w urzędach skarbowych. W każdym urzędzie skarbowym w Polsce wyznaczeni są specjalni koordynatorzy do obsługi w zakresie JPK_VAT. Oni również będą pełnili dyżury 17 i 24 lutego (soboty).

W województwie śląskim dodatkowo w czwartek 15 lutego o godz. 13:00 we wszystkich urzędach skarbowych zostaną zorganizowane szkolenia dla mikroprzesiębiorców dotyczące JPK_VAT.

JPK VAT w pigułce

Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT (JPK_VAT) to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z ewidencji VAT przedsiębiorcy za dany okres. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej, w określonym układzie i formacie, ułatwiającym i standaryzującym przetwarzanie danych.

Kto składa JPK_VAT

Od 1 stycznia 2018 r. wszyscy podatnicy VAT, którzy składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K prowadzą elektroniczną ewidencję VAT (rejestr sprzedaży i zakupów VAT) i przesyłają ją jako Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT (JPK_VAT). Dotyczy to również najmniejszych przedsiębiorców – zatrudniających do 10 pracowników, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie, w tym także prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze.

Kiedy złożyć JPK_VAT

Informacje o prowadzonej ewidencji składa się jako JPK_VAT bez wezwania do 25. dnia po zakończeniu danego miesiąca  (chyba że 25. dzień miesiąca wypada w dzień ustawowo wolny od pracy, wtedy jest na to czas do pierwszego dnia roboczego). Podatnik, który rozliczał się do tej pory metodą kwartalną, także prześle JPK_VAT co miesiąc. Pierwszy JPK_VAT za styczeń 2018 r. składa się od 1 do 26 lutego 2018 r. (ponieważ 25 lutego to niedziela). Przesyłanie JPK_VAT nie zwalnia podatników z obowiązku składnia miesięcznych lub kwartalnych deklaracji VAT.

Ważne: dane wykazywane w JPK_VAT powinny dokładnie odzwierciedlać ewidencję VAT oraz zgadzać się z danymi ujętymi w deklaracji VAT.

E-mikrofirma – prosta, intuicyjna i darmowa

Od 1 lutego 2018 r. podatnicy VAT otrzymali do dyspozycji nowe, bezpłatne narzędzie do wysyłania JPK_VAT – aplikację e-mikrofirma. E-mikrofirma nie jest programem finansowo-księgowym. To intuicyjna aplikacja ułatwiająca najmniejszym przedsiębiorcom wywiązywanie się z nowego obowiązku, w szczególności gdy nie korzystają z fachowej pomocy księgowej.

E-mikrofirma umożliwia m.in. wystawianie faktur krajowych, zapisywanie faktur zakupu, automatyczne utworzenie ewidencji VAT na podstawie wprowadzonych dokumentów czy dodanie sprzedaży paragonowej. Dzięki niej podatnicy automatycznie wygenerują JPK_VAT (na bazie ewidencji VAT), wyślą go do Ministerstwa Finansów oraz pobiorą Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).

Inne ułatwienia dla podatników

Od 1 lutego 2018 r. są dostępne również nowe, ulepszone wersje:

  • formularza JPK_VAT w formacie CSV do sporządzenia JPK_VAT,
  • bezpłatnej aplikacji KLIENT JPK 2.0 (v.1.0.3.0) do przesyłania JPK_VAT.

W formularzu JPK_VAT przyjęto nową zasadę oznaczenia „celu złożenia" JPK_VAT. Cel złożenia „0" zarezerwowano dla pierwotnego rozliczenia, natomiast „1", „2", „3" itd. dla kolejnych korekt JPK_VAT za ten sam okres.

Dodano również pole z adresem e-mail, który ma ułatwić szybki kontakt organów podatkowych w przypadku rozbieżności w złożonym JPK_VAT.
Wypełnienie i aktualizowanie w strukturze JPK_VAT pola>Adres e-mail< umożliwia otrzymywanie na ten adres powiadomień z Ministerstwa Finansów, które dają podatnikowi prawo do korekty pliku bez konsekwencji.

Skąd pobrać e-mikrofirmę i pozostałe pliki

Aplikacja e-mikrofirma, a także formularz JPK_VAT i aplikacja KLIENT JPK 2.0 oraz informacje, jak utworzyć i wysłać JPK_VAT, są dostępne na stronie jpk.mf.gov.pl

Profil Zaufany (eGO)

Kluczowym elementem prawidłowego wysłania pliku jest jego autoryzacja. Składany plik JPK_VAT można uwierzytelnić: podpisem kwalifikowanym albo bezpłatnym Profilem Zaufanym (eGO).

Dzięki bezpłatnemu Profilowi Zaufanemu(eGO) mikroprzedsiębiorcy mogą:

  • łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać wymagane pliki,
  • mieć pewność, że właściwie autoryzują i podpiszą JPK_VAT.

Profil Zaufany (eGO) to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w Internecie (służy, jako elektroniczny podpis) i korzystać z wielu usług online na portalach urzędowych. Za jego pomocą można załatwić sprawy m.in. na Platformie Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych czy założyć firmę w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej.

Profil Zaufany można założyć na dwa sposoby:

  • przez system bankowości elektronicznej bez konieczności wychodzenia z domu,
  • przez Internet potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym (lista na stronie www.pz.gov.pl). Potwierdzenia będzie można też dokonać podczas dyżurów w urzędach skarbowych w dniach 17 i 24 lutego w godzinach 9:00-13:00.

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości założenia Profilu Zaufanego (eGO) znajdują się na:

Na podstawie informacji z Pierwszego Urzędu Skarbowego w Częstochowie

 

Poprawiono: piątek, 09, luty 2018 09:06

Odsłony: 514

AGENCJA PRACY OPUS – OFERTA WSPÓŁPRACY

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Agencji Pracy OPUS, która podejmie się współpracy z firmami zainteresowanymi zatrudnieniem pracowników z Ukrainy do pracy na terenie Polski. Firma świadczy usługi w zakresie rekrutacji.

Osoby zainteresowane nawiązaniem współpracy zapraszamy do kontaktu z Panem Konradem Smelą – Koordynatorem ds. zatrudnienia tel. 577 884 566; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

W załączeniu formularz zgłoszeniowy zapotrzebowania na pracownika.

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY!

Poprawiono: czwartek, 08, luty 2018 10:09

Odsłony: 634

SPOTKANIE W RAMACH PARTNERSTWA LOKALNEGO NA RZECZ ZATRUDNIENIA I RYNKU PRACY W SUBREGIONIE PÓŁNOCNYM WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO

W dniu 29 stycznia w Filii WUP w Częstochowie odbyło się pierwsze w 2018 roku spotkanie instytucji i organizacji zaangażowanych w Partnerstwo na rzecz rynku pracy subregionu północnego. Celem spotkania było między innymi podsumowanie działań zrealizowanych w ramach partnerstwa w 2017r. oraz wstępne zaplanowanie wspólnych inicjatyw możliwych do podjęcia w 2018r. Spotkanie prowadził Wicedyrektor WUP w Katowicach – Pan Marcin Biernat.

W 2017r. w ramach partnerstwa podjęto dwie inicjatywy, których adresatami byli przede wszystkim przedsiębiorcy. Pierwszą z nich była konferencja pod tytułem: „Potrzeby edukacyjne i szkoleniowe przedsiębiorców z Subregionu Północnego Województwa Śląskiego - usługi doradcze i szkolenia „szyte na miarę” dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw” dla przedstawicieli władz lokalnych, szkół ponadgimnazjalnych oraz przedsiębiorców subregionu północnego, która odbyła się 10 listopada w siedzibie Filii WUP w Częstochowie. Konferencja miała na celu między innymi upowszechnienie wyników badań dotyczących potrzeb edukacyjnych i szkoleniowych przedsiębiorców Subregionu Północnego Województwa Śląskiego oraz przybliżenie idei i zasad funkcjonowania platformy „Baza Usług Rozwojowych”, umożliwiającej przedsiębiorcom dotarcie do usług doradczych oraz szkoleń „szytych na miarę" i współfinansowanych ze środków publicznych. Odbył się również panel dyskusyjny „Szkolenia szyte na miarę”.

Drugim przedsięwzięciem zorganizowanym w ramach partnerstwa był panel dyskusyjny dotyczący partnerstwa lokalnego zorganizowany przez WUP w Katowicach, Urząd Miasta Częstochowy i Regionalną Izbę Przemysłowo-Handlową w Częstochowie w ramach I JURAJSKIEGO KONGRESU GOSPODARCZEGO - XVII Gali Konkursu „Jurajski Produkt Roku”.

W trakcie spotkania w dniu 29 stycznia br. wstępnie ustalono, iż w 2018r. zorganizowana zostanie konferencja dotycząca sytuacji osób po 50 roku życia na śląskim rynku pracy na podstawie badania przeprowadzonego przez WUP w Katowicach w 2017r. oraz zorganizowane zostanie spotkanie lokalnych przedsiębiorców z przedstawicielami urzędów pracy, Agencji Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A. oraz Śląskiego Centrum Przedsiębiorczości w celu przedstawienia informacji o formach i możliwościach wsparcia pracodawców przez wspomniane instytucje.

Istotnym punktem było podpisanie aneksu do umowy partnerskiej potwierdzającego przyjęcie nowego członka partnerstwa – Częstochowskiego Stowarzyszenia Rozwoju Małej Przedsiębiorczości w Częstochowie.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele RIPH w Częstochowie: Prezydent Rady Tadeusz Szymanek wspólnie z Członkiem Zarządu Arturem Siwkiem.

 

Poprawiono: poniedziałek, 29, styczeń 2018 13:54

Odsłony: 416

FIRMA POLONTEX S.A. Z DOTACJĄ NA BADANIA I ROZWÓJ

Projekt współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu M-ERA, NET Transnational Call 2015

 

POLONTEX S.A. to renomowana firma przemysłu włókienniczego, która powstała w 1990 roku. Jest spółką akcyjną ze 100 % polskim kapitałem. Firma kontynuuje 130-letnią tradycję przemysłu włókienniczego w Częstochowie, prowadząc swoją działalność w murach przedwojennej „Częstochowianki'', a następnie powojennej „Cebie”. Obecnie POLONTEX jest jednym z największych polskich prywatnych zakładów włókienniczych, zajmuje 23 ha powierzchni i 100 tys. m2 hal produkcyjnych. Posiada cztery podstawowe działy produkcyjne – tkalnię, dziewiarnię, wykończalnię, szwalnię. W asortymencie znajdują się tkaniny dekoracyjne, tkaniny obiciowe, tkaniny obrusowe plamoodporne i obrusy, tkaniny zasłonowe, tkaniny z przeznaczeniem na obrazy ścienne, firany, woale, organzy, galanteria stołowa, męskie i damskie tkaniny ubraniowe, tkaniny krawatowe i liturgiczne, a także tkaniny przeznaczone na poszycia wózków dziecięcych. Firma Polontex tworząc swoje produkty stawia na profesjonalne i nowoczesne wyroby będące odpowiedzią na zmieniające się trendy rynkowe – mówi Prezes Zarządu Danuta Małż, w tym celu staramy się wdrażać innowacyjne rozwiązania m.in. poprzez nawiązywanie współpracy z partnerami krajowymi oraz zagranicznymi.

Efektem takiej współpracy jest obecnie realizowany międzynarodowy projekt pn. "Innowacyjne apretury do powlekania lub napawania tkanin, przygotowujące pod druk cyfrowy atramentem pigmentowym, nakładane w jednostopniowym procesie PTP+FUN", współfinansowany przezNarodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu M-ERA.NET Transnational Call 2015.Projekt jest realizowany z partnerami tworzącymi międzynarodowe konsorcjum. Z Polski są to firmy Polontex S.A. oraz CottonBee, belgijscy partnerzy to firma CTF2000 oraz University College Ghent. Współpracę miedzy partnerami i wymianę informacji oraz wyników badań koordynuje ze strony polskiego konsorcjum Krzysztof Lesik – koordynator projektu. Polskie Konsorcjum na realizację projektu pozyskało 624.385,73 zł. dofinansowania, przy całkowitej wartości projektu wynoszącej 1.262.542,70 zł. Projekt realizowany będzie do 30 kwietnia 2018 roku.

Program MERA. NET jest siecią finansowaną przez UE, która została ustanowiona w celu wspieraniai zwiększania koordynacji europejskich programów badawczych i związanych z nimi środkóww dziedzinie nauki i inżynierii materiałowej. Poza koordynacją programów finansowania badańwewnątrz Unii Europejskiej, celem programu jest także budowanie współpracy z partnerami z innych krajów, dzięki czemu naukowcy i przedsiębiorcy uzyskają dostęp do nowych rynków i najbardziej innowacyjnych rozwiązań.Głównym celem projektu jest poprawa jakości wydruków, tj. rozdzielczość, zakres skali kolorów, wyrazistość i poprawa trwałości finalnego wydruku (podwyższenie odporności na ścieranie na sucho i mokro) oraz możliwość dodania właściwości funkcyjnych, jak np. podwyższona odporność na zabrudzenia, działanie antybakteryjne. Przyczyni się do tego uzyskanie odpowiednich apretur PTP+FUN (Prepare To Print + FUNctionalized) oraz opracowanie procesu technologicznego pozwalającego na efektywne i ekonomiczne wdrożenia wypracowanych rozwiązań w skali przemysłowej i półprzemysłowej. W obecnej chwili efektywne wykorzystanie technologii druku pigmentowego oparte jest na czteroetapowym procesie, a badania przeprowadzane w ramach projektu dot. innowacyjnego połączenia – apretury PTP+FUN, pozwolą skrócić całość do trzech etapów. Prace w tym zakresie ze strony polskiego konsorcjum nadzoruje główny technolog ds. wykończalni i wdrożeń – Jan Barcik. Założenie jest zgodne z globalnym trendem uproszczenia i skrócenia łańcucha produkcyjnego, tak aby odpowiedzieć na coraz mocniej rozwijające się oczekiwania indywidualnej produkcji w krótkich seriach w krótkim czasie pod zamówienia klientów (local customization on-demand)- dodaje Renata Maliszewska, z-ca Dyrektora ds. Produkcji, Badań i Wdrożeń.

Nad jakością i efektywnością wdrożenia poszczególnych etapów u każdego z partnerów pracuje zespół wykwalifikowanych projektantów i technologów, gwarantujący powodzenie w przeprowadzeniu badań przemysłowych oraz prac rozwojowych. Będą oni dokonywać licznych wydruków testowych w ramach posiadanego parku maszynowego na przygotowanych materiałach. Efekty będą weryfikowane zarówno poprzez specjalistyczne laboratorium w Polontexie zgodnie z wymogami badań przemysłowych oraz w przypadku Cottonbee poprzez spotkania i weryfikację z klientami końcowymi. Założenia projektowe nie pomijają również tak bardzo ważnego aspektu, jakim jest ekologia. Zastosowane chemikalia oraz materiały są przyjazne ludziom i środowisku, tak aby efekt końcowy wpisywał się w zewnętrzne założenia rozwoju technologii druku atramentem pigmentowym oraz globalne oczekiwania względem branży włókienniczej, czyli pozostawienia możliwie najmniejszego śladu ekologicznego oraz możliwego najszerszego użycia finalnego produktu.

Firma Polontex S.A. zakupiła w ramach projektu Maszynę wytrzymałościową o maksymalnej sile obciążenia 5kN z cyfrowym systemem sterującym. Wartość całkowita maszyny wynosi 93.600,00 PLN netto, z czego 51.480,00 PLN stanowi dofinansowanie – wyjaśnia kierownik projektu Marta Różycka. Jest to nowoczesna maszyna do przeprowadzania badań wytrzymałościowych tkanin, takich jak: wyznaczenie  siły rozdzierania oraz  wyznaczenie  maksymalnej  siły  przy rozciąganiu. W projekcie jest to niezbędne urządzenie do badania wytrzymałości tkanin po nałożeniu apretury, którą opracowują nasi zagraniczni Partnerzy z CTF2000 i University College Ghent. Pracownicy naszego laboratorium zakładowego zostali przeszkoleni z zakresu obsługi tego urządzenia i przeprowadzają już badania w ramach projektu – dodaje Danuta Psonka, główny specjalista ds. jakości. 

Więcej o programie MERA.NET, na stronie www.m-era.net lub www.ncbr.gov.pl

Zapraszamy do odwiedzania strony internetowej firmy POLONTEX S.A. www.polontex.com.pl

Poprawiono: poniedziałek, 29, styczeń 2018 13:34

Odsłony: 550

ŚNIADANIE Z PRZEDSIĘBIORCAMI - 1.02.2018 R.

W imieniu Agencji Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A. zapraszamy do udziału w kolejnym spotkaniu z cyklu „Śniadanie z przedsiębiorcami”, które tradycyjnie odbędzie się w pierwszy czwartek miesiąca – 1 lutego 2018r. o godz. 8.30 w Częstochowskim Parku Przemysłowo - Technologicznym,  przy ulicy Wały Dwernickiego 117/121.

Tematem czwartkowego spotkania będzie: "System statystyki publicznej w Polsce".

W szczególności zostaną omówione zagadnienia poświęcone: 

  1. Podstawa prawna funkcjonowania statystyki w Polsce.
  2. Zadania statystyki publicznej.
  3. Metody zbierania i udostępniania danych.
  4. Zasoby statystyki - statystyka w Internecie (w tym REGON).
  5. Korzystanie z baz danych na przykładzie Banku Danych Lokalnych.

Prelegentami spotkania będą przedstawiciele Urzędu Statystycznego w Katowicach Oddział w Częstochowie.

Wszystkich Państwa zainteresowanych udziałem uprzejmie prosimy o rejestrację na spotkanie do 31 stycznia 2018 r. za pomocą formularza  na stronie www.arr.czestochowa.pl w zakładce „Śniadania  z  przedsiębiorcami”. W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Olgą Przybylik. Wszelkie pytania kierować można mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numer 34 360 56 88.

Poprawiono: poniedziałek, 29, styczeń 2018 11:24

Odsłony: 412

Laury Umiejętności i Kompetencji rozdane po raz dwudziesty szósty

W sobotnie popołudnie 20 stycznia br. w zabrzańskim Domu Muzyki i Tańca odbyła się XXVI Gala wręczenia Laurów Umiejętności i Kompetencji, której organizatorem jest Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach. Kapituła Konkursu uhonorowała 88 osób i instytucji. Pełna lista uhonorowanych oraz relacja z przebiegu uroczystości dostępna na stronie internetowej www.laury.rig.katowice.pl

Wśród nagrodzonych Złotym Laurem Umiejętności i Kompetencji w kategorii Menadżer, lider społeczno-gospodarczy znalazł się przedstawiciel naszego miasta - Prezes Zarządu Częstochowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej "Nasza Praca" Ryszard Szczuka. Kapituła tegorocznej edycji Laurów doceniła długoletnie i kompetentne zarządzanie spółdzielnią, troskę o bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców zarządzanego osiedla oraz liczne działania na rzecz modernizacji, rozwoju i budowy nowych obiektów sportowych i rekreacyjnych na terenie spółdzielni. Serdecznie gratulujemy wyróżnienia i życzymy dalszych sukcesów.

Galę uświetnił występ Zespołu Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” w towarzystwie M&T Band oraz wybitnych wokalistów młodego pokolenia – Sabiny Meck i Wojciecha Myrczka, którzy podbili serca publiczności.

Poprawiono: czwartek, 25, styczeń 2018 08:55

Odsłony: 400

KONKURS „TERAZ POLSKA” – PRZEDŁUŻENIE NABORU ZGŁOSZEŃ

Zwiększ sprzedaż, zyskaj sympatię klientów

 Ostatnia szansa, by zdobyć Godło „Teraz Polska”

Trwa XXVIII edycja konkursu „Teraz Polska” na najlepsze produkty, usługi, innowacje i gminy. Termin nadsyłania zgłoszeń został przedłużony do 2 lutego. Laureaci konkursu zyskają prawo do posługiwania się biało-czerwonym Godłem „Teraz Polska”, które od blisko 30 lat jest synonimem najwyższej jakości tak cenionej i poszukiwanej przez konsumentów.   

Według wyników badania „Decyzje zakupowe Polaków” przeprowadzonego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, podczas codziennych zakupów Polacy stawiają przede wszystkim na jakość. To za nią ponad 80% badanych jest w stanie zapłacić więcej. I to właśnie z jakością 96% badanych kojarzy Godło „Teraz Polska”. Produkty i usługi oznaczone tym znakiem są lubiane przez konsumentów.

Dla przedsiębiorstw zwycięstwo w konkursie „Teraz Polska” jest często wiatrem w biznesowe żagle. Laureaci podkreślają, że biało-czerwone Godło jest przede wszystkim efektywnym narzędziem, pozytywnie wpływającym na sprzedaż nagrodzonych produktów i usług oraz promocję przedsiębiorstwa.  – Godło Teraz Polska zdobyliśmy w 1996 r. i od tego czasu rozpoczęliśmy ekspansję na rynki zagraniczne. Dzisiaj możemy się pochwalić, że m.in. dzięki współpracy z Fundacją „Teraz Polska” jesteśmy firmą globalną i jako wicelider rynku okien dachowych osiągnęliśmy 15-proc. udział w światowej sprzedaży – mówi Janusz Komurkiewicz z Fakro Sp. z o.o.

Przypominamy również, iż Laureaci Konkursu Jurajski Produkt Roku” mogą zgłosić udział w Konkursie „TERAZ POLSKA” bez uiszczania opłaty rejestracyjnej.  

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU.

Więcej informacji o Konkursie dostępne na stronie internetowej Fundacji.  

Poprawiono: piątek, 19, styczeń 2018 09:10

Odsłony: 552

Spotkania PARP - 18 stycznia 2018 r.

Szanowni Państwo,

w imieniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości zapraszamy na spotkanie dotyczące działania: 2.2 POWER „Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców”.

Spotkanie odbędzie się 18 stycznia 2018 r. w Millenium Plaza,

Al. Jerozolimskie 123 A, 02-017 Warszawa w godzinach 10.00-13.00.

(sala nr 1, XV piętro);

Podczas spotkania eksperci PARP przedstawią zasady ubiegania się o dofinansowanie projektu, zasady oceny projektów oraz udzielą odpowiedzi na pytania dotyczące ogłoszonego naboru.

Szczegóły dostępne na załączonym plakacie.

Rejestracja na spotkanie za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej PARP - http://www.parp.gov.pl/49819

Poprawiono: środa, 17, styczeń 2018 08:58

Odsłony: 397